Střední zahradnická škola Rajhrad

, příspěvková organizace

Tvoříme krásu...

fotogalerie
svátek má: Rostislav

Svatební floristický seminář

Svatební  floristický seminář

Zaměřený na získání praktických dovedností v oblasti svatební floristiky Vhodný pro absolvent...více

Přednáška Biologická ochrana rostlin

Přednáška Biologická ochrana rostlin

Projekt „PolyGram - Podpora polytechnického vzdělávání, matematické a čtenářské gramotnosti v...více

Třídní schůzky

V pondělí 8.dubna 2019 se konají třídní schůzky. Začátek v 16.00 hodin . Srdečně zveme všechny...více

Svatební floristický seminář

Svatební floristický seminář

Projekt „PolyGram - Podpora polytechnického vzdělávání, matematické a čtenářské gramotnosti v...více

Vítězství v mezinárodní soutěži v řezu révy vinné

Vítězství v mezinárodní soutěži v řezu révy vinné

Dne 19. února 2019 proběhla soutěž v řezu révy vinné, kterou pořádala Střední vinařská škola ve Val...více

Projekt „PolyGram - Podpora polytechnického vzdělávání, matematické a čtenářské gramotnosti v Jihomoravském kraji“

Projekt „PolyGram - Podpora polytechnického vzdělávání, matematické a čtenářské gramotnosti v Jihomoravském kraji“

Klíčová aktivita: KA03-4 Přednáška BOZP a PO Dne 29. 1. 2019 proběhla přednáška s Kateři...více

Volno vyhlášené ředitelem školy

Ve dnech 02.05. 2019 a 03.05. 2019 je volno pro žáky vyhlášené ředitelem školy. ...více

Centrum celoživotního vzdělávání

Centrum celoživotního vzdělávání

Profesní kvalifikace a kurzy pro zájemce Další vzdělávání Střední zahradnická škola Rajhrad, ...více

Mezinárodní program GLOBE

GLOBE (Global Learning and Observations to Benefit the Environment) je mezinárodní dlouhodobý program zaměřený na sledování životního prostředí na místní i globální úrovni.

GLOBE vede studenty k poznávání a porozumění přírody kolem nás. Studenti pozorují kvalitu životního prostředí ve svém okolí, všímají si nejrůznějších jevů a vyhodnocují je, analyzují problémy a hledají možnosti jejich řešení. Zaměřují se především na vodní toky a nádrže (oblast hydrologie), na kvalitu ovzduší, vývoj a změnu počasí a podnebí (oblast meteorologie), půdní vlastnosti (oblast pedologie), druhy lesních porostů (oblast vegetačního pokryvu) či opakující se změny v přírodě v průběhu roku (oblast fenologie).

Naměřená data žáci také odesílají prostřednictvím internetu do mezinárodní databáze v USA. Mezinárodní zpracování výsledků garantuje NASA (National Aeronautics and Space Administration). Studenti mají možnost využívat jak zpracovaná data všech účastníků projektu, tak data profesionální z NASA.

V současnosti je program GLOBE realizován ve 111 zemích světa. Studenti mají možnost navázat spolupráci s účastníky projektu GLOBE z různých zemí a domluvit se na společných aktivitách, projektech či vzájemných výměnách.

Program GLOBE ve výuce

Program představuje ucelenou výukovou metodu splňující všechny požadavky kladené na současné vzdělávání. Hlavním cílem programu GLOBE je prohloubit zájem žáků a studentů z České republiky o životní prostředí v blízkém okolí škol, zapojit je do systematické odborné práce v oblasti environmentální výchovy a zlepšit jejich vztah k místu, kde žijí.

Dílčími cíli z pohledu žáků jsou:

  • žáci používají správně odborné postupy k měření a pozorování dějů a stavů vody, půdy, počasí, vegetace a periodických změn v přírodě na vymezeném území v okolí své školy
  • žáci smysluplně vyhodnocují a interpretují výsledky vlastního bádání
  • žáci identifikují změny v přírodě na základě svých měření, pozorování a porovnáváním s dalšími daty
  • žáci posuzují změny a jejich dopad na životní prostředí, svých chováním se snaží negativním dopadům předcházet a ovlivňovat pozitivně své okolí
  • žáci srozumitelně prezentují svou práci ve škole i na veřejnosti

GLOBE měření

Na celém světě se měření provádějí podle stejných postupů, aby byly výsledky porovnatelné.

Jedná se o měření v oblastech:

  • meteorologie – maximální, minimální a okamžitá teplota, množství a pH srážek, druhy mraků, oblačnost, relativní vlhkost, přízemní ozon
  • hydrologie – teplota, pH, průhlednost, konduktivita, dusičnany, alkalinita, rozpuštěný kyslík ve vodě, pozorování bezobratlých živočichů
  • pedologie – struktura, zrnitost, barva, uhličitany, objemová hmotnost, zrnitostní složení, pH, půdní vlhkost, teplota půdy, infiltrace
  • vegetační pokryv – výška a obvod stromů, korunový zápoj a pokryvnost bylinného patra, druhy pokryvu zemského povrchu, dálkový průzkum Země
  • fenologie – pozorování rašení pupenů a počátku kvetení u různých druhů rostlin, vývoj listů, změny barvy listů a jejich opad
Mezinárodní program GLOBE 2009
ŠKOLNÍ METEOROLOGICKÁ STANICE Facebook školy jihomoravsky-kraj České ručičky benefit7

Copyright © 2019 Střední zahradnická škola Rajhrad