Další projekty

EKOŠKOLA

Naše škola je zapojena od 11.09.2012 do programu Ekoškola.

Program Ekoškola je mezinárodní vzdělávací program, jehož hlavním cílem je, aby žáci snižovali ekologický dopad školy a svého jednání na životní prostředí a zlepšili prostředí ve škole a jejím okolí.

Tento program má mezinárodní rozměr – neprobíhá pouze v České republice, ale také v dalších 52 zemích světa a celosvětově se ho účastní přes 25 000 škol. Jeho mezinárodním koordinátorem je organizace FEE (Foundation for Environmental Education).

Průběh programu

Vzdělávací program je určen pro základní a střední školy. Žáci a učitelé spolu aktivně spolupracují a velká část zodpovědnosti je ponechána žákům. Žáci jsou povzbuzováni ve své aktivní roli a jsou vedeni k odpovědnosti za svoje jednání. Postup práce je určen 7 kroky – tato metodika je společná pro všechny země a školy.

Jelikož stojíme na začátku tohoto programu, máme všechny kroky před sebou:

1. založení pracovního týmu
ze žáků, učitelů a dalších (zástupců vedení školy, rodičů, vychovatelů, případně i zástupců místní samosprávy); důležitá je jeho pestrost.

2. analýza ekologického stavu školy
žáci mají za úkol zjistit, zaznamenat a zhodnotit současný stav školy v oblastech odpady, energie, voda a prostředí školy.

3. plán činností
na základě zpracování výsledků analýzy si vybereme minimálně dvě oblasti, kterým se budeme v následujícím období více věnovat, stanovíme si v rámci těchto oblastí krátkodobé i dlouhodobé cíle.

4. monitorování a vyhodnocování
sledujeme plnění jednotlivých úkolů a hodnotíme dopad realizovaných opatření.

5. environmentální výchova ve výuce
aby žáci porozuměli vybraným problémům životního prostředí v oblastech energie, vody, odpadů, prostředí školy, dopravy a spotřebitelství, jejich důsledkům a příčinám a vztahu k nim samotným.

6. informování a spolupráce
neustále se snažíme zapojit do programu celou školu a širší veřejnost.

7. ekokodex
vytvoříme společné vyznání hodnot a návod k ohleduplnému chování k životnímu prostředí.

UNIV 3

Škola je zapojena od 1. 5. 2012 do projektu UNIV 3.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Projekt UNIV 3 podporuje nabídku DV, zejména rekvalifikaci a proces uznávání výsledků předchozího učení:

a) tvorbu programů DV podle standardů NSK a vyhlášky 176/2009 Sb. 350 modulově uspořádaných programů DV podle standardů NSK bude po ukončení projektu sloužit všem subjektům realizujícím DV; programy zpřehlední průběh akreditací, podpoří využívání procesu uznávání výsledků předchozího učení.

b) ověřován í procesů uznávání podle zákona č. 179/20069 Sb. 600 ověřování procesu realizovaných v projektu bude sloužit:
– jako zpětná vazba pro tvůrce standardů NSK (dotváření či úprava standardů);
– ke zkvalitnění procesů uznávání systematickou přípravou pracovníků;
– jako východisko pro přípravu metodik pro realizaci uznávání pro ÚP.

c) modernizací procesů akreditací – vedle inovace či vytvoření metodik potřebných pro akreditaci rekvalifikačních programů a jejich kontrolu bude v projektu vytvořen elektronický systém pro přijímání žádostí o akreditace rekvalifikací

EU peníze středním školám

Škola je zapojena do projektu EU – PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Název projektu: Zkvalitnění výuky na SOŠz a SOU Rajhrad
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0127

Cílem projektu, EU – PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM je podpora operačního programu vzdělávání pro konkurenceschopnost (dále jen OP VK), kde oblastí podpory je zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách. Hlavním cílem OP VK je rozvoj vzdělanostní společnosti za účelem posílení konkurenceschopnosti ČR prostřednictvím modernizace systémů počátečního, terciárního a dalšího vzdělávání, jejich propojení do komplexního systému celoživotního učení a zlepšení podmínek ve výzkumu a vývoji.

Globální cíl prioritní osy 1 je rozvoj a zkvalitňování počátečního vzdělávaní s důrazem na zlepšení klíčových kompetencí absolventů garantujících uplatnitelnost na trhu práce a zvýšení motivace k dalšímu vzdělávání.

Cílem oblasti podpory 1.5 OP VK je zvýšení kvality vzdělávání na středních školách a konzervatořích.

Popis podporovaných aktivit oblasti podpory 1.5 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách

  • Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků v oblasti čtenářské a informační gramotnosti.
  • Vytváření podmínek pro zvyšování kvality výuky cizích jazyků na středních školách.
  • Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti ICT gramotnosti.
  • Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti matematické gramotnosti.
  • Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti přírodovědné gramotnosti.
  • Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti.
  • Vytváření podmínek pro rozvoj inkluzívního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Podpora rozvoje odborných dovedností.
  • Podpora pedagogických pracovníků při zavádění získaných znalostí a nových výukových metod.

Seznam vytvořených DUM

01 Historie počítačů
02 Informace
03 Číselné soustavy
04 Technické vybavení osobních počítačů
05 Základní deska
06 Mikroprocesor
07 Paměti
08 Čipová sada
09 Pevné disky
10 Sběrnice
11 Grafická karta
12 Síťová karta
13 Další rozšiřující karty
14 Počítačové skříně a zdroje
15 Mechaniky CD a DVD
16 Nosiče dat a záznamová média
17 Klávesnice a myš
18 Monitory
19 Tiskárny
20 Skener a ploter

Kontakt na vytvořené DUM:
Ing. Stanislav Petermann
+420 547 426 325
petermann@skolarajhrad.cz

01 Úvod do vektorové algebry (prezentace)
02 Úvod do vektorové algebry – střed úsečky (prezentace)
03 Úvod do vektorové algebry (pracovní list)
04 Úvod do vektorové algebry (test)
05 Vektor (prezentace)
06 Operace s vektory (prezentace)
07 Vektory (pracovní list č.1)
08 Skalární součin dvou vektotrů (prezentace)
09 Vektory (pracovní list č.2)
10 Vektor – domino (pracovní list)
11 Pyramida – vektory (prezentace)
12 Vektor – hra (pracovní list)
13 Úvod do vektorové algebry – milionář (prezentace)
14 Analytická vyjádření přímky – parametrický tvar (prezentace)
15 Analytická vyjádření přímky – obecný tvar (prezentace)
16 Analytická vyjádření přímky – směrnocový tvar (prezentace)
17 Analytická vyjádření přímky – parametrický tvar – domino (pracovní list)
18 Analytická vyjádření přímky – (pracovní list č.1)
19 Analytická vyjádření přímky – milionář (prezentace)
20 Vzájemná poloha přímek v rovině (prezentace)
21 Vzdálenost bodu od přímky (prezentace)
22 Kuželosečky – kružnice (prezentace)
23 Kuželosečky – kružnice (pracovní list)
24 Kuželosečky – elipsa (prezentace)
25 Kuželosečky – elipsa (pracovní list)
26 Kuželosečky – parabola (prezentace)
27 Kuželosečky – parabola (pracovní list)
28 Kuželosečky – hyperbola (prezentace)
29 Kuželosečky – hyperbola (pracovní list)
30 Kuželosečky – domino (pracovní list)
31 Kuželosečky – milionář (prezentace)
32 Vzájemná poloha přímky a kuželosečky (pracovní list)

Kontakt na vytvořené vzdělávací materiály:
Mgr. Zora Gerguri
+420 547 428 207
gerguri@skolarajhrad.cz

01 Přípravné techniky používané ve floristické tvorbě 1
02 Přípravné techniky používané ve floristické tvorbě 2
03 Přípravné techniky používané ve floristické tvorbě 3
04 Hlavní techniky používané ve floristické tvorbě 1
05 Hlavní techniky používané ve floristické tvorbě 2
06 Hlavní techniky používané ve floristické tvorbě 3
07 Hlavní techniky používané ve floristické tvorbě 4
08 Hlavní techniky používané ve floristické tvorbě 5
09 Hlavní techniky používané ve floristické tvorbě 6
10 Závěrečné techniky
11 Rostlinný materiál 1
12 Rostlinný materiál 2
13 Rostlinný materiál 3
14 Rostlinný materiál 4
15 Adventní a vánoční floristika 1
16 Adventní a vánoční floristika 2
17 Adventní a vánoční floristika 3
18 Adventní a vánoční floristika 4
19 Adventní a vánoční floristika 5
20 Adventní a vánoční floristika 6
21 Kytice 1
22 Kytice 2
23 Kytice 3
24 Kytice 4
25 Kytice 5
26 Věnce 1
27 Věnce 2
28 Věnce 3
29 Aranžování nádob 1
30 Aranžování nádob 2
31 Aranžování nádob 3
32 Aranžování nádob 4

Kontakt na vytvořené vzdělávací materiály:
Bc. Dana Tichoňová
+420 547 426 317
tichonova@skolarajhrad.cz

01 Hlavní části traktoru
02 Hlavní části přívěsu
03 Pracoviště řidiče
04 Výhled z kabiny
05 Stěrače, ostřikovače
06 Spínací skříňka
07 Volant
08 Sdělovače
09 Ovladače
10 Vnější osvětlení traktoru
11 Vnější osvětlení přívěsu
12 Spojka
13 Pedál brzdy
14 Pneumatická brzda přívěsu
15 Parkovací brzda
16 Pedál plynu
17 Závěr diferenciálu a násobič
18 Řadící páka
19 Redukce
20 Pohon přední nápravy
21 Vývodový hřídel
22 Kola
23 Změna rozchodu a světlé výšky
24 Závaží
25 Závěsy
26 Připojení přívěsu
27 Přeprava nákladu
28 Vnější okruh hydrauliky
29 Sklápění přívěsu
30 Vnitřní okruh hydrauliky
31 Tříbodový závěs
32 Připojení neseného pluhu

Kontakt na vytvořené vzdělávací materiály:
Ing. Jiří Homola, Ph.D.
+420 547 426 319
homola@skolarajhrad.cz

01 Čistota vozidla
02 Odrazky
03 Reg. značky
04 Karoserie
05 Řízení
06 Chlazení
07 Čistič vzduchu
08 Mazání motoru
09 Oleje v převodovce
10 Palivová soustava
11 Stav palivové soustavy
12 Provozní kapaliny
13 Výfuk
14 Netěsnosti
15 Elektrická soustava
16 Vnější osvětlení traktoru
17 Vnější osvětlení přívěsu
18 Brzdy traktoru
19 Brzdy přívěsu
20 Ráfky a kola
21 Pneumatiky huštění
22 Pneumatiky stav
23 Závaží
24 Připojení přívěsu
25 Propojení přívěsu
26 Zajištění nákladu
27 Zajištění přívěsu
28 Zajištění tříbod. závěsu a v. hřídele
29 Povinná výbava
30 Lékárnička
31 Výměna žárovky a pojistky
32 Doklady k traktoru

Kontakt na vytvořené vzdělávací materiály:
Ing. Jiří Homola, Ph.D.
+420 547 426 319
homola@skolarajhrad.cz

01 Peníze
02 Peníze a současnost
03 Peníze a historie peněz
04 Trh zboží
05 Trh obecně
06 Zákon nabídky a poptávky
07 Cenové praktiky
08 Inflace
09 Mzda
10 Trh práce
11 Peněžní trhy obecně
12 Peněžní trhy
13 Bankovnictví
14 Kapitálové trhy
15 Obchodování s cennými papíry
16 Finanční produkty
17 Ochrana dat
18 Rodinný rozpočet
19 Příjmy do rodinného rozpočtu
20 Výdaje do rodinného rozpočtu

Kontakt na vytvořené vzdělávací materiály:
Ing. Aleš Čech
+420 547 426 332
cech@skolarajhrad.cz

01 Rastrová a vektorová grafika
02 Digitální fotografie
03 Zpracování fotografií
04 Digitální fotoaparát
05 Počítačové sítě I.
06 Počítačové sítě II.
07 Počítačová kriminalita
08 Autorský zákon
09 Internet jako informační zdroj
10 Elektronická komunikace
11 Elektronická pošta
12 Internetové prohlížeče
13 Vyhledávání na internetu
14 Bezpečnost na internetu
15 GSM
16 GPS
17 Počítačové viry
18 Antivirové programy
19 Přehrávání zvuku
20 Přehrávání videa

Kontakt na vytvořené DUM:
Ing. Stanislav Petermann
+420 547 426 325
petermann@skolarajhrad.cz

01 BOSSU ZC RP
02 BOSSU ZC DPV
03 BOSSU ZC S
04 BOSSU ZC LnZ
05 BOSSU ZC LnBB
06 BOSSU ZC SVP
07 BOSSU ZC OB RP
08 BOSSU ZC OB S
09 BOSSU ZC OB L
10 ČOČKA ZC RP
11 ČOČKA ZC S
12 ČOČKA ZC L
13 ČOČKA ZC K
14 DVOUČOČKA ZC
15 GYMBALL ZC RC D
16 GYMBALL ZC S
17 GYMBALL ZC LnZ
18 GYMBALL ZC LnB
19 PD Bossu, gymbally, čočky
20 CnS Bossu, dvoučočky, čočky

Kontakt na vytvořené DUM:
Mgr. Miroslava Černá
+420 547 428 201
cerna@skolarajhrad.cz

01 OVERBALL ZC PBS
02 OVERBALL ZC KC
03 OVERBALL ZC RLX C1 HK
04 OVERBALL ZC RLX C2 Krční a hrudní páteř
05 OVERBALL ZC RLX C3 Bederní páteř
06 ŽEBŘINY ZC PST
07 ČINKY ZC PHK
08 MEDICINBAL ZC PHK
09 ŠVIHADLO ZC PDK
10 BOSSU ZC PHK
11 BOSSU ZC S PBS
12 BOSSU ZC OB PHK
13 BOSSU s táhly ZC PHK
14 ČOČKA ZC PHK
15 ČOČKA ZC L PBS
16 GYMBALL ZC PK
17 GYMBALL ZC PBS LnZ
18 GYMBALL ZC PST
19 GYMBALL ZC KC I.
20 GYMBALL ZC KC II.

Kontakt na vytvořené DUM:
Mgr. Miroslava Černá
+420 547 428 201
cerna@skolarajhrad.cz

01 Textové editory
02 Zásdady při tvorbě dokumentu
03 Práce s dokumentem
04 Typografie textu
05 Písma
06 Formát stránky
07 Formát odstavce
08 Styly odstavce
09 Konce stránek a oddílů
10 Záhlaví a zápatí
11 Odrážky a číslování
12 Poznamky pod čarou a vysvětlivka
13 Tabulátory
14 Sloupce
15 WordArt
16 Automatické tvary a kreslení
17 Vkládání objektů
18 Tvorba tabulky
19 Formátování tabulky
20 Hromadná korespondence

Kontakt na vytvořené DUM:
Ing. Stanislav Petermann
+420 547 426 325
petermann@skolarajhrad.cz

01 Vytrvalostní běh – olympijský kvíz
02 Příprava map
03 Dělení do hlídek
04 OB hlídek
05 Turistika
06 OZ hlídek
07 OB
08 Běžecká abeceda
09 Dělení do družstev
10 Běhy a starty – číslovaná
11 Běhy – sportovní sklad
12 Běhy – klasické pexeso
13 Běhy – míčové pexeso
14 Házedla (názvosloví) – štafetový běh
15 Terénní běh – pexeso „N“ (náčiní a nářadí)
16 Pexeso na myšlení
17 Běhy – sprinty – druhy sportů
18 Hůtututů
19 Trixeso
20 Hody a skoky – kruhovka
21 Terénní běh I. – Kraví hora
22 Terénní běh II. – Lužánky
23 Topograficko-orientační běh SzaŠ Rajhrad
24 Topograficko-orientační běh Lužánky I.
25 Topograficko-orientační běh Lužánky II.
26 Topograficko-orientační běh Lužánky III.
27 Duel – hody
28 Supersprint

Kontakt na vytvořené DUM:
Mgr. Miroslava Černá
+420 547 428 201
cerna@skolarajhrad.cz

01 Úvod
02 Látka, směs
03 Metody oddělování složek směsi
04 Gravimetrie
05 Titrace
06 Chemické zákony
07 Atom
08 Orbitaly
09 Radioaktivita
10 Periodická soustava prvků
11 Chemická vazba
12 Chemická reakce
13 Třídění chemických reakcí
14 Kinetika
15 Termochemie
16 Chemická rovnováha
17 Teorie kyselin a zásad
18 Roztoky
19 pH
20 Galvanický článek + elektrolýza

Kontakt na vytvořené DUM:
Mgr. Dominika Močubová
+420 547 428 202
mocubova@skolarajhrad.cz

01 Rozdělení prvků
02 Vodík
03 Kyslík
04 Dusík
05 Voda
06 1. skupina PSP
07 2. skupina PSP
08 18. skupina PSP
09 17. skupina PSP
10 16. skupina PSP
11 Fosfor
12 Uhlík
13 Křemík
14 Železo
15 Hliník
16 11. skupina PSP
17 12. skupina PSP
18 Mangan
19 Titan
20 Lanthanoidy a aktinoidy

Kontakt na vytvořené DUM:
Mgr. Dominika Močubová
+420 547 428 202
mocubova@skolarajhrad.cz

01 Úvod
02 Organická reakce
03 Alkany
04 Alkeny
05 Alkyny
06 Areny
07 Deriváty uhlovodíků – obecně
08 Halogenderiváty
09 Hydroxysloučeniny
10 Karbonylové sloučeniny
11 Nitrosloučeniny
12 Karboxylové kyseliny
13 Deriváty karboxylových kyselin
14 Heterocyklické sloučeniny I.
15 Heterocyklické sloučeniny II.
16 Plasty
17 Syntetická vlákna
18 Léčiva
19 Barviva
20 Pesticidy

Kontakt na vytvořené DUM:
Mgr. Dominika Močubová
+420 547 428 202
mocubova@skolarajhrad.cz

01 Úvod
02 Koloidy
03 Sacharidy
04 Lipidy
05 Proteiny
06 Enzymy
07 Hormony
08 Vitamíny
09 Nukleové kyseliny
10 Metabolismus
11 Metabolismus sacharidů
12 Metabolismus lipidů
13 Metabolismus proteinů
14 Metabolismus nukleových kyselin
15 Fotosyntéza
16 Biotechnologie
17 Bioreaktor
18 Biotechnologie v zemědělství
19 Biotechnologie v průmyslu
20 Biotechnologie ve farmacii

Kontakt na vytvořené DUM:
Mgr. Dominika Močubová
+420 547 428 202
mocubova@skolarajhrad.cz

01 Výživa rostlin
02 Příjem živin
03 Faktory
04 Makroprvky
05 Mikroprvky
06 Půda
07 Hnojiva
08 Kompost
09 Hnůj
10 Kejda
11 Zelené hnojení
12 Močůvka
13 Dusíkatá hnojiva
14 Fosforečná hnojiva
15 Draselná hnojiva
16 Regulátory růstu
17 Půdní zlepšovače
18 Organické hnojení
19 Hnojení minerálními hnojivy
20 Kalendář hnojení

Kontakt na vytvořené DUM:
Mgr. Dominika Močubová
+420 547 428 202
mocubova@skolarajhrad.cz

01 Významní chemici
02 Laboratorní řád
03 První pomoc
04 Výstražné symboly
05 Chemické pomůcky
06 Chemické výpočty – charakteristika látek
07 Chemické výpočty – látkové množství
08 Chemické výpočty – hmotnostní zlomek
09 Chemické výpočty – směšovací rovnice
10 Chemické výpočty – vyčíslování rovnic
11 Anorganická názvosloví – úvod
12 Anorganické názvosloví – oxidy
13 Anorganické názvosloví – hydroxidy
14 Anorganické názvosloví – bezkyslíkaté kyseliny
15 Anorganické názvosloví – kyslíkaté kyseliny
16 Anorganické názvosloví – soli
17 Organické názvosloví – úvod
18 Organické názvosloví – alkany
19 Organické názvosloví – alkeny
20 Organické názvosloví – alkyny

Kontakt na vytvořené DUM:
Mgr. Dominika Močubová
+420 547 428 202
mocubova@skolarajhrad.cz

01 Goniometrické rovnice
02 Goniometrické rovnice řešené substitucí
03 Goniometrické rovnice řešené substituci
04 Trigonometrický vzorec pro obsah obecného trojúhelníku
05 Sinová věta
06 Goniometrické rovnice opakování
07 Kosinová věta
08 Trigonometrie
09 Heronův vzorec
10 Trigonometrie test
11 Goniometrie – kufr
12 Goniomterie – milionář
13 Stupňování a oblouková míra – domino
14 Převody stupňové a obloukové míry – hra
15 Goniometrie- stupňování a oblouková míra
16 Goniometrie- stupňování a oblouková míra
17 Goniometrie- funkce sinx, cosx- část 1.
18 Goniomterie- funkce sinx, cosx- část 2.
19 Goniomterie- funkce sinx, cosx
20 Goniometrie- graf funkce sinx, cosx
21 Goniometrie- funkce tgx, cotgx
22 Goniometrie- vlastnosti goniom. funkcí
23 Goniomterické funkce- hodnoty- domino hra
24 Goniomterie- součtové vzorce
25 Goniometrie- funkce tgx, cotgx
26 Goniomterie- vzorce pro dvojnásobný úhel
27 Goniometrie- vzorec pro poloviční úhel
28 Goniomterie- úpravy goniometrických výrazů
29 Goniomterie- vzorec pro součet a rozdíl goniom. funkcí
30 Goniomterie- pyramida
31 Goniometrické rovnice vedoucí na kvadratické
32 Goniometrické rovnice – test

Kontakt na vytvořené materiály:
Mgr. Zora Gerguri
+420 547 428 207
gerguri@skolarajhrad.cz

01 Opadavé keře – obecná charakteristika
02 Štědřenec odvislý
03 Dřín obecný
04 Svída bílá
05 Mochna křovitá
06 Rakytník řešetlákovitý
07 Ptačí zob obecný
08 Listnaté stromy – obecná chrakteristika
09 Tavola kalinolistá
10 Pámelník bílý
11 Šeřík obecný
12 Platan javorolistý
13 Olše šedá
14 Jírovec maďal
15 Rozdělění dřevin dle požadavků na prostředí
16 Jehličnany – obec. charakteristika
17 Borovice – charakteristika rodu
18 Rozdělění dřevin dle funkce v kompozici
19 Borovice – rozdělení druhů
20 Smrk obecný
21 Jedle bělokorá
22 Tis červený
23 Jalovec obecný
24 Popínavé dřeviny – obec. charakteristika
25 Akébie pětičetná
26 Podražec dřevnatý
27 Loubinec pětilistý
28 Loubinec trojhrotý
29 Okrasné keře stálezelené – obec. charatkteristika
30 Zimostráz obecný
31 Brčál menší
32 Modřín opadavý

Kontakt na vytvořené materiály:
Ing. Andrea Reznerová
+420 547 428 209
reznerova@skolarajhrad.cz

01 Plánování
02 Stavební dokumentace
03 Kresličská cvičení 1
04 Kresličská cvičení 2
05 Kresličská cvičení 3
06 Kresličská cvičení 4
07 Kresličská cvičení 5
08 Rozbor kompozice 1
09 Rozbor kompozice 2
10 Rozbor kompozice 3
11 Rozbor kompozice 4
12 Projekt č. 1a
13 Projekt č. 1b
14 Projekt č. 1c
15 Projekt č. 1d
16 Projekt č. 2a
17 Projekt č. 2b
18 Projekt č. 2c
19 Projekt č. 2d
20 Projekt č. 2e
21 Závěrečný projekt 1
22 Závěrečný projekt 2
23 Závěrečný projekt 3
24 Závěrečný projekt 4
25 Závěrečný projekt 5
26 Prostorová zobrazení 1
27 Prostorová zobrazení 6
28 Prostorová zobrazení 2
29 Prostorová zobrazení 7
30 Prostorová zobrazení 3
31 Závěrečný projekt 8
32 Závěrečný projekt 9

Kontakt na vytvořené materiály:
Ing. Bohumil Zavadil
+420 547 428 214
zavadil@skolarajhrad.cz

01 Složení ovoce
02 Rozmnožování
03 Rozmnožování
04 Rozmnožování
05 Rozmnožování
06 Rozmnožování
07 Rozmnožování
08 Skořápkoviny
09 Drobné ovoce
10 Založení školky
11 Hnojení
12 Hnojení
13 Hnojení
14 Hnojení
15 Podnože
16 Podnože
17 Podnože
18 Podnože
19 Podnože
20 Kmenné tvary
21 Kmenné tvary
22 Pěstování kmínku
23 Pěstování kmínku
24 Pěstování kmínku
25 Pěstování kmínku
26 Pěstování kmínku
27 Pěstování kmínku
28 Pěstování keře
29 Ošetření školky
30 Ošetření školky
31 Ošetření školky
32 Sklizeň

Kontakt na vytvořené materiály:
Ing. Miroslav Řeřucha
+420 547 426 313
rerucha@skolarajhrad.cz

01 Základy estetiky 1
02 Základy estetiky 2
03 Základy estetiky 3
04 Základy estetiky 4
05 Základy estetiky 5
06 Základy estetiky 6
07 Základy estetiky 7
08 Základy estetiky 8
09 Základy floristiky 9
10 Základy floristiky 10
11 Základy floristiky 11
12 Základy floristiky 12
13 Základy floristiky 13
14 Základy floristiky 14
15 Základy floristiky 15
16 Základy floristiky 16
17 Základy floristiky 17
18 Základy floristiky 18
19 Základy floristiky 19
20 Základy floristiky 20
21 Floristika k památce zesnulých 1
22 Floristika k památce zesnulých 2
23 Floristika k památce zesnulých 3
24 Floristika k památce zesnulých 4
25 Floristika k památce zesnulých 5
26 Dekorace ze sušených rostlin 1
27 Dekorace ze sušených rostlin 2
28 Dekorace ze sušených rostlin 3
29 Dekorace ze sušených rostlin 4
30 Dekorace ze sušených rostlin 5
31 Dekorace ze sušených rostlin 6
32 Dekorace ze sušených rostlin 7

Kontakt na vytvořené materiály:
Bc. Dana Tichoňová
+420 547 426 317
tichonova@skolarajhrad.cz

01 Příprava půdy
02 Pomologie
03 Pomologie
04 Výsadba stromu
05 Pomologie
06 Pomologie
07 Pomologie
08 Pomologie
09 Řez výchovný
10 Pomologie
11 Pomologie
12 Řez udržovací
13 Řez zmlazovací
14 Ošetření půdy
15 Závlahy
16 Sklizeň ovoce
17 Skladování ovoce
18 Pěstování jádrovin
19 Pěstování jádrovin
20 Pěstování jádrovin
21 Pěstování jádrovin
22 Pěstování jádrovin
23 Pěstování peckovin
24 Pěstování peckovin
25 Pěstování peckovin
26 Pěstování peckovin
27 Pěstování peckovin
28 Pěstování peckovin
29 Pěstování drobného ovoce
30 Pěstování drobného ovoce
31 Pěstování drobného ovoce
32 Pěstování drobného ovoce

Kontakt na vytvořené materiály:
Ing. Miroslav Řeřucha
+420 547 426 313
rerucha@skolarajhrad.cz

01 Vymezení základních pojmů
02 Organismus a prostředí
03 Tolerance a adaptace organismů
04 Evoluce organismů
05 Dělení organismů podle přizpůsobení fyzikálním abiotickým vlivů
06 Dělení organismů podle přizpůsobení chemickým abiotickým podmínkám
07 Čas jako ekologický faktor
08 Půdní prostředí
09 Biotické vlivy – vztahy mezi organismy
10 Ekologická nika
11 Životní strategie
12 Druh – jedinec – populace
13 Vlastnosti populací
14 Populační dynamika
15 Společenstvo
16 Potravní vztahy ve společenstvu
17 Sukcese
18 Ekologická stabilita
19 Ekosystém – biotop
20 Energie látky v ekosystémech
21 Geologický cyklus
22 Hydrologický cyklus
23 Cyklus uhlíku
24 Cyklus dusíku
25 Cyklus fosforu
26 Vodní biomy
27 Pevninské biomy
28 Biogeografické oblasti světa
29 Vegetační stupňovitost ČR
30 Fytocenologické snímkování
31 Člověk – klíčový druh globálního ekosystému
32 Jarní a letní aspekt lesa

Kontakt na vytvořené materiály:
Mgr. Vladimír Šácha
+420 547 426 315
sacha@skolarajhrad.cz

01 Historie lidského vlivu na přírodu
02 Tradiční kulturní krajina
03 Krajinný ráz
04 Stepní biotopy
05 Louky a pastviny
06 Vřesoviště a slaniska
07 Urbanizovaná území
08 Moderní průmyslová
09 Nová divočina
10 Iversenův cyklus
11 Lužní lesy a doubravy
12 Bučiny a smrčiny
13 ekosystém říční krajiny
14 Horský úsek řek
15 Nížinné úseky řek
16 Suchozemská niva
17 Stojaté vody v říční krajině
18 Štěrkové říční náplavy
19 Teorie říčního kontinua
20 Bentos
21 Biodiverzita říční krajiny
22 Prameniště
23 Rašeliniště
24 Skalní biotopy
25 Sutě a kamenná moře
26 Jeskyně
27 Pískovcová skalní města
28 Písčiny
29 Hadce
30 Vysokohorská tundra
31 Alpinské bezlesí
32 Rozšíření vybraných biotopů v ČR

Kontakt na vytvořené materiály:
Mgr. Vladimír Šácha
+420 547 426 315
sacha@skolarajhrad.cz

01 Obecná ochrana přírody
02 Obecná ochrana druhů
03 Obecná ochrana neživé přírody
04 Zvláštní ochrana přírody
05 Vývoj přírody ČR během čtvrtohor
06 Biogeografie
07 Ekofenomény ČR
08 Pískovcová skalní města – CHKO a NP
09 Říční krajina – CHKO a NP
10 Lesní oblasti – CHKO a NP
11 Kulturní krajiny – CHKO
12 Sopečná pohoří – CHKO
13 Stepi – CHKO
14 Krasy – CHKO
15 Květnaté louky – CHKO
16 Alpinské bezlesí – NP a CHKO
17 UNESCO – biosferické rezervace a geoparky
18 Interpretace v ochraně přírody
19 Environmentální výchova
20 Ochrana vodních měkkýšů
21 Ochrana vodních korýšů
22 Ochrana motýlů
23 Ochrana brouků
24 Ochrana ryb a mihulí
25 Ochrana obojživelníků
26 Ochrana plazů
27 Ochrana ptáků
28 Ochrana ježků
29 Ochrana netopýrů
30 Ochrana hlodavců
31 Ochrana velkých šelem
32 Invazivní a expanzivní druhy

Kontakt na vytvořené materiály:
Mgr. Vladimír Šácha
+420 547 426 315
sacha@skolarajhrad.cz

01 Natura 2000
02 Ptačí oblasti
03 Evropské významné lokality
04 Mezinárodní úmlůuvy v ochraně přírody
05 Ochrana populací
06 Zakládání populací a záchranné programy
07 Ohrožení a ochrana biodiverzity
08 Novodobé změny v krajině
09 Vývoj luk a pastvin
10 Vývoj říční krajiny
11 Vývoj nížinných lesů
12 Vývoj horských lesů
13 Management chráněných území
14 Plán péče
15 Ochrana bezlesí – seč
16 Ochrana bezlesí – pastva
17 Ochrana bezlesí – likvidace dřevin
18 Ochrana lesů
19 Mrtvé dřevo v lese
20 Ochrana vodních biotopů – toky
21 Ochrana vodních biotopů – nádrže
22 Ekologie obnovy
23 Obnova imisemi poškozených porostů
24 Obnova lesa po napadením kůrovcem
25 Revitalizace lužních lesů
26 Revitalizace vodních toků
27 Obnova druhově bohatých luk
28 Revitalizace výsypek
29 Obnova pískoven
30 Obnova lomů
31 Ochrana přírody ve vojenských prostorech
32 Ohrožení a ochrana zemědělské půdy

Kontakt na vytvořené materiály:
Mgr. Vladimír Šácha
+420 547 426 315
sacha@skolarajhrad.cz

01 Geologické vědní obory
02 Horniny – úvod
03 Magmatity
04 Stavba Země
05 sedimentární horniny
06 Metamorfity
07 Exogenní procesy
08 Endogenní procesy
09 Mikroskopování hornin
10 Určování minerálů
11 Určování hornin
12 Vlastnosti minerálů
13 Geofaktory ŽP
14 Minerály MZM
15 Tvorba hydrogeologického řezu
16 Geologická mapa
17 Ložisková geologie
18 Geologická exkurze – Hády
19 Geologická exkurze – Stránská skála
20 Člověk jako geologický činitel
21 Kras Moravského krasu exkurze
22 Historie těžby a využití nerostů na našem území
23 Regionální geologie
24 Pedologie
25 Typy půd
26 Hydrogeologie
27 Tvorba blokdiagramu
28 Geologické mapy a jejich užití
29 Geologie bydliště – seminární práce
30 Geochemie a životní prostředí
31 Regionální geologie Brněnska
32 Lokální horniny v architektuře

Kontakt na vytvořené materiály:
Mgr. Martin Slanina
+420 547 426 315
slanina@skolarajhrad.cz

01 Úvod energie
02 Výpočty energie
03 Vznik ropy
04 Ropný zázrak
05 Zásoby ropy
06 Ropný zlom
07 Zemní plyn
08 Doprava plynu
09 Uhlí
10 Hnědé uhlí
11 Černé uhlí
12 Uhlí v ČR
13 Energie z fosilních paliv
14 Znečištění tepelnými elektrárnami
15 Sluneční energie
16 Fotovoltaika
17 Solární kolektory
18 Vodní energie
19 Větrné elektrárny
20 Geotermální zdroje
21 Biomasa
22 Jaderná energetika
23 Jaderné elektrárny
24 Těžba uranu a dopad na ŽP
25 Jaderná energetika v ČR
26 Dodání el. energie spotřebiteli
27 Energetika v ČR
28 Úspora energie v domácnostech
29 Alternativa ropné dopravy
30 Ekologické domy
31 Izolace domů
32 Stavění ze slámy

Kontakt na vytvořené materiály:
Mgr. Martin Slanina
+420 547 426 315
slanina@skolarajhrad.cz

01 Financování firmy
02 Pojišťovnictví a terminologie
03 Povinné pojištění
04 Osobní aktiva a pasiva
05 Osobní bankrot
06 Úřad práce
07 Komerční pojištění
08 Bankovní služby
09 Platební styk
10 Banka a platební styk
11 Půjčky
12 Podmínky půjčky
13 Pojištění
14 Ochrana spotřebitele
15 Živnosti I.
16 Živnosti II.
17 Daně přímé
18 Daně nepřímé
19 SaZP
20 Životní úroveň

Kontakt na vytvořené materiály:
Mgr. Martin Slanina
+420 547 426 332
cech@skolarajhrad.cz

Mezinárodní program GLOBE

GLOBE (Global Learning and Observations to Benefit the Environment) je mezinárodní dlouhodobý program zaměřený na sledování životního prostředí na místní i globální úrovni.

GLOBE vede studenty k poznávání a porozumění přírody kolem nás. Studenti pozorují kvalitu životního prostředí ve svém okolí, všímají si nejrůznějších jevů a vyhodnocují je, analyzují problémy a hledají možnosti jejich řešení. Zaměřují se především na vodní toky a nádrže (oblast hydrologie), na kvalitu ovzduší, vývoj a změnu počasí a podnebí (oblast meteorologie), půdní vlastnosti (oblast pedologie), druhy lesních porostů (oblast vegetačního pokryvu) či opakující se změny v přírodě v průběhu roku (oblast fenologie).

Naměřená data žáci také odesílají prostřednictvím internetu do mezinárodní databáze v USA. Mezinárodní zpracování výsledků garantuje NASA (National Aeronautics and Space Administration). Studenti mají možnost využívat jak zpracovaná data všech účastníků projektu, tak data profesionální z NASA.

V současnosti je program GLOBE realizován ve 111 zemích světa. Studenti mají možnost navázat spolupráci s účastníky projektu GLOBE z různých zemí a domluvit se na společných aktivitách, projektech či vzájemných výměnách.

Program GLOBE ve výuce

Program představuje ucelenou výukovou metodu splňující všechny požadavky kladené na současné vzdělávání. Hlavním cílem programu GLOBE je prohloubit zájem žáků a studentů z České republiky o životní prostředí v blízkém okolí škol, zapojit je do systematické odborné práce v oblasti environmentální výchovy a zlepšit jejich vztah k místu, kde žijí.

Dílčími cíli z pohledu žáků jsou:

  • žáci používají správně odborné postupy k měření a pozorování dějů a stavů vody, půdy, počasí, vegetace a periodických změn v přírodě na vymezeném území v okolí své školy
  • žáci smysluplně vyhodnocují a interpretují výsledky vlastního bádání
  • žáci identifikují změny v přírodě na základě svých měření, pozorování a porovnáváním s dalšími daty
  • žáci posuzují změny a jejich dopad na životní prostředí, svých chováním se snaží negativním dopadům předcházet a ovlivňovat pozitivně své okolí
  • žáci srozumitelně prezentují svou práci ve škole i na veřejnosti

GLOBE měření

Na celém světě se měření provádějí podle stejných postupů, aby byly výsledky porovnatelné.

Jedná se o měření v oblastech:

  • meteorologie – maximální, minimální a okamžitá teplota, množství a pH srážek, druhy mraků, oblačnost, relativní vlhkost, přízemní ozon
  • hydrologie – teplota, pH, průhlednost, konduktivita, dusičnany, alkalinita, rozpuštěný kyslík ve vodě, pozorování bezobratlých živočichů
  • pedologie – struktura, zrnitost, barva, uhličitany, objemová hmotnost, zrnitostní složení, pH, půdní vlhkost, teplota půdy, infiltrace
  • vegetační pokryv – výška a obvod stromů, korunový zápoj a pokryvnost bylinného patra, druhy pokryvu zemského povrchu, dálkový průzkum Země
  • fenologie – pozorování rašení pupenů a počátku kvetení u různých druhů rostlin, vývoj listů, změny barvy listů a jejich opad

UNIV 2 - Kraje

Škola je zapojena do projektu UNIV 2 KRAJE.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cílem projektu, UNIV 2 – Kraje je proměna středních (především odborných) škol v otevřené instituce, centra celoživotního učení, která budou aktivně naplňovat koncept celoživotního učení. Tato centra sdružená v sítě budou poskytovat vzdělávání jak v oborech počátečního vzdělání, tak široké spektrum dalšího vzdělávání. Projekt tak chce významně přispět k realizaci záměrů MŠMT schválených vládou ČR, které jsou obsaženy v Akčním plánu podpory odborného vzdělávání (část 5.5 Podpora dalšího vzdělávání) a Strategii celoživotního učení ČR (část 3.3 Návrh opatření na podporu rozvoje celoživotního učení). Projekt UNIV 2 – KRAJE navazuje na systémový projekt UNIV (Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé) realizovaný v letech 2005 až 2008. Uvedený projekt probíhal v šesti krajích ČR (Jihočeský, Karlovarský, Pardubický, Olomoucký, Ústecký a Zlínský), v každém kraji bylo zapojeno 11 škol. Projekt přinesl řadu zkušeností – např.:

  • síť 11 škol je pro většinu krajů nedostatečná
  • vysokou pozornost je třeba věnovat spolupráci se zaměstnavateli (řada škol ji pouze předstírá)
  • na každé škole existuje skupina aktivních pedagogů, kteří jsou ochotni zapojit se do projektu a vzdělávat dospělé
  • projekt je příležitostí, aby se školy učily jedna od druhé, předávaly si dobré zkušenosti a nápady
  • vše, co se projektové práce týká, je nutné konzultovat s kraji, bez jejich souhlasu školy nepracují

Projekt - Do světa 2009

Odborná praxe studentů zahradnictví v Belgii

I v letošním roce se podařilo naší škole zásluhou Ing. Evy Volavé získat projekt Do světa! 2009, který vypisuje a financuje odbor školství Krajského úřadu Jihomoravského kraje. V rámci partnerství s belgickou školou ZAWM Eupen, které vzniklo během realizace projektů COMENIUS NAEP, se tedy i v letošním září (od 12.9. do 21. 9.) uskutečnil výukový pobyt vybraných studentů třetích ročníků brněnského pracoviště v Belgii pod pedagogickým vedením Mgr. Heleny Badalové a Ing. Jitky Bezděkovské.

Před praktickou částí výuky našich žáků proběhl teoretický úvod vedený belgickým učitelem Christophem Konzem za asistence a překladu Mgr. Heleny Badalové. Téma teorie i praxe bylo zaměřené na práci s kamenem – tvorbu zpevněných ploch, pokládání různých typů dlažby a také na rekonstrukci a údržbu vodních prvků.

Praktická výuka probíhala pod odborným vedením zkušených belgických učitelů, kterými byli dále paní Esther Kirschfink, Daniela Deruisseau a pan André Knauf, a to na několika pracovištích v obci Lontzen a v nedalekém městě Eupen, správním středisku německy mluvící části Belgie, kde byli žáci ubytováni.

Studentům připadlo několik náročných úkolů. Jedním z nich bylo odstranit starou část dlažby před vstupem do kostela (Sankt Hubertus v Lontzenu) a znovu toto místo vydláždit. Další úkol se týkal opravy přechodu pro chodce před místní školou. A stejně náročná práce čekala na studenty při údržbě a rekonstrukci okrasných jezírek. Studenti se setkali s prací náročnou jak fyzicky, tak i duševně. Museli se soustředit na nové věci, které se učili, také na cizí jazyk a na samotné precizní provedení daného úkolu. Výkony našich studentů přišel zaznamenat i místní tisk (Grenzecho) a starosta obce Lontzen, jejichž hodnocení probíhajících prací bylo velmi kladné.

Kromě teoretické a praktické výuky se naši studenti zapojili do přípravy a tvorby klobouků na floristickou výstavu ve městě Alden Biesen. Stejně jako loni byli touto přehlídkou floristiky nejvyšší evropské úrovně nadšeni. Zúčastnili se jí spolu s belgickými studenty, se kterými navázali vřelé kontakty. Během cesty do Alden Biesenu ještě shlédli dvě okrasné zahrady s vodními prvky, na kterých měli možnost poznat špičkovou tvorbu zahraničních zahradních architektů. V neposlední řadě je třeba zmínit i možnost seznámit se s kulturou a historií východní Belgie. To se uskutečnilo i během exkurze ve městě Kelmis, kde si žáci prohlédli místní hrad Eyneburg a také muzeum s výstavou, která připomínala 90. výročí připojení tohoto původně nezávislého území k Belgii. Hitem pro studenty byla i letos návštěva místní čokoládovny Jacques, kde nahlédli do tajů výroby tradiční belgické čokolády.

Tato odborná praxe byla v mnoha směrech přínosem pro studenty, učitele i prestiž naší školy. Studenti získali odborné poznatky, zdokonalili svůj jazykový projev a navíc poznali jinou kulturu a nové přátele. V budoucnosti jim tato zkušenost v cizí zemi pomůže zvýšit jejich kvalifikaci. Také naše škola se díky působení studentů a učitelů kladně zapsala do povědomí belgických občanů i odborné veřejnosti. Každý rok tento projekt posune spolupráci s belgickými partnery na novou úroveň, a proto bychom velmi rádi pokračovali ve společné cestě ke kvalitnějšímu vzdělávání. Studenti i vyučující našeho pracoviště se těší na pobyt belgických kolegů na naší škole a budou se snažit o stejně vřelé přijetí, kterého se nám dostalo z jejich strany, za které srdečně děkujeme.

Mgr. Helena Badalová Ing. Jitka Bezděkovská

Zkvalitnění pedagogické způsobilosti

zkvalitneni-zpusobilosti

Střední odborná škola zahradnická a SOU Rajhrad se stala Univerzitní tréninkovou školou Mendelovy zemědělské a lesnické university v Brně.

Projekt s názvem Zkvalitnění pedagogické způsobilosti prostřednictvím realizace systémového rozvoje trenérských zdrojů je zaměřen na zvýšení pedagogické kompetence učitelů-trenérů, kteří se na Univerzitních tréninkových školách věnují metodickému vedení individuální řízené pedagogické praxe studujících ve studiu v oblasti pedagogických věd – Učitelství odborných předmětů. Projekt Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně je financovaný z Evropského sociálního fondu a z rozpočtu České republiky.

Univerzitní tréninkové školy jsou střední odborné školy, na kterých učitelé odborných předmětů zabezpečují realizaci tematického celku praktické části vzdělávání programu celoživotního vzdělávání na MZLU v Brně.

V prvním roce dvouletého projektu chce Institut připravit veškeré materiálové podklady pro studenty, kteří kurz absolvují. Představitelé zúčastněných škol vyberou učitele, kteří budou v rámci projektu školeni a získají statut učitele-trenéra. Institut navrhuje určitá kritéria výběru učitelů, předkládá návrh programu celoživotního vzdělávání (Rozvoj pedagogické způsobilosti učitelů-trenérů) a bude vše slaďovat s požadavky škol. V závěru kurzu dostanou učitelé certifikát o absolvování kurzu celoživotního vzdělávání.

Národní soustava kvalifikací

soustava-kvalifikaci

Na základě zákona č.179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání, mohou být občanům uznávány jejich skutečné znalosti a dovednosti bez ohledu na to, zda je získali ve škole, v kurzu, v praxi nebo samostudiem. Zákon k tomuto účelu vymezuje nový prvek – profesní kvalifikace, které jsou definovány jako způsobilost vykonávat pouze část určitého povolání, to je určitou pracovní činnost nebo několik pracovních činností, které ale dávají možnost pracovního uplatnění. Všechny tyto kvalifikace jsou popisovány v tzv.Národní soustavě kvalifikací. Zákon nabízí také možnost získat nejen profesní kvalifikace, ale i kvalifikaci úplnou, což znamená např. vyučení v určitém oboru vzdělání, aniž by bylo nutné absolvovat školní vzdělávání.

Naše škola se stala autorizovanou osobou pro získání těchto dílčích kvalifikací:

  • 41-037-H Květinář
  • 41-005-H Ovocnář
  • 41-010-H Vinohradník-vinař
  • 41-006-H Školka
  • 41-009-H Zelinář
  • 41-008-H Florista
  • 41-007-H Sadovník
  • 41-029-H Opravář malé zemědělské mechanizace

Bližší informace:

Mgr.Iveta Motlová

Projekt - Kvalita

Střední odborná škola zahradnická a SOU Rajhrad se stala gestorem projektu KVALITA I. - nové závěrečné zkoušky v oboru vzdělání Zahradník

Nová závěrečná zkouška je součástí projektu Kvalita I a uskutečňuje se s finanční podporou Evropského sociálního fondu.Zabývá se závěrečnými zkouškami, které poskytují střední vzdělání s výučním listem. Realizaci tohoto projektu řídí Ministerstvo financí, mládeže a tělovýchovy ČR. Partnerem odpovědným za přípravu nové závěrečné zkoušky je Národní ústav odborného vzdělání.

Cílem projektu je srovnatelnost a lepší úroveň absolventů. Jednotné zadání má podobně jako u maturit zvýšit úroveň a prestiž závěrečných zkoušek a jejich vzájemnou srovnatelnost. Současný stav, kdy jednotlivé školy samy určují obsah závěrečné zkoušky, je hodnocen jako nevyhovující, protože se náročnost těchto zkoušek může od sebe podstatně lišit. Po zavedení jednotného zadání by se nemělo stát, aby absolvent neuměl základní věci ze svého oboru, které jsou bezpodmínečně nutné pro kvalifikovaný výkon povolání. Závěrečné zkoušky by tak měly být stimulem ke zlepšení kvality poskytující střední vzdělání s výučním listem.

Řešitelský tým je sestaven z pěti členů. Hlavní zodpovědnost za vytvoření jednotného zadání nese gestor. Tvorby jednotného zadání se aktivně účastní zástupci dvou řešitelských škol a sociální partner – odborník z praxe. S týmem spolupracuje garant z Národního ústavu odborného vzdělání.

Náš letošní řešitelský tým, který se rozrostl o školy vyučující obor vzdělání Krajinář, obdržel od NUOV složitý úkol – připravit společné zadání JZZZ pro obory Zahradník a Krajinář. Hlavním důvodem je obsahová shoda RVP obou oborů v určitých tématických okruzích.

Pro šk.r. 2007-08 se přihlásilo do ověřování JZZZ ( červen 2008 ) 11 pilotních škol vyučující obor Zahradník a 3 školy vyučující obor Krajinář.